Wednesday, February 18, 2009

Pingpong Persahabatan Dengan Opus - Pertarungan Sengit

Bagi merealisasikan pertandingan persahabatan pingpong Faber-Cyber, pasukan pingpong Faber telah mengadakan satu pertandingan persahabatan pingpong pemanas badan dengan team Opus, tkt 7.

Perlawanan 5 lawan 5 itu telah di aturkan oleh Tn Hj Malek Aziz dengan wakil Opus sdr Hairi dan dimulakan tepat jam 6 pm di Lift Arena Tkt 7.


Wakil pertama yang merupakan regu terhebat Faber iaitu sdr Rostam dan Haizam telah memulakan langkah garang seawal 5 mata pertama. Malangnya selepas itu mereka agak sedikit goyah memandang Team Opus yang kelihatan tenang sambil mempamerkan skil tahap dewa dengan hantaran pelbagai corak dan super spin. Team Tamo-Haizam ini akhirnya tunduk 2 set straight.

[Saksikan aksi super dari pasukan lawan dalam foto]

Team kedua mengambil tempat iaitu sdr Faiizal-Badang. Team ini merupakan team harapan kerana mereka memang dikenali dengan skil pukulan bunuh top spin backhand serta tamparan pimple berapi. Selepas beberapa pukulan nampaknya mereka juga kelihatan amat goyah bila mana semua hikmat yang cuba ditunjukkan tidak menjadi. Mereka kehilangan arah menyebabkan mereka juga turut tewas 2 set straight.


Sandaran seterusnya gandingan sdr Shamsur-Hj Malek mengambil tempat selepas pasukan import opis sebelah berjaya menewaskan team Opus staright set. Berbekalkan semangat yakin boleh mereka memulakan rentak melawan kental dengan pukulan backhand terkejut beberapa kali. Malangnya gandingan ini turut kecundang straight set sehinggalah pasangan harapan Faber terakhir masuk dengan seribu harapan. Mereka ialah sdr Haizam-Kroll. Mmmmmm....


... tak perlu ulas.... juga kecundang...


Sesungguhnya perlawanan ini merupakan pendedahan pertama dan sangat penting memandangkan status jaguh kampung tidak akan membawa kita kemana-mana. Kurang pengalaman menyebabkan wakil Faber agak gemuruh serta tak ketahuan bila pasukan lawan memberi tentangan berbeza dengan membawa setiap perlawanan secara rally serta asakan dengan corak pukulan pelbagai. Ternyata pasukan lawan cukup berpengalaman dan hanya memberi 30% tentangan.


Pihak penganjur akan mengadakan lagi beberapa perlawanan persahabatan sedikit masa lagi dan diharap sesiapa yang mempunyai team luar yang berminat bolehlah dipanjangkan kepada sdr Shamsur untuk dibuat perkiraan selanjutnya.


Selamat Maju Jaya!

1 comments:

Anonymous said...

kakakakaka..

apa....
sengit...

kakakakakak